Mycket händer nu!

När jag snackade

Med Eve på facebook för några dagar sedan så såg jag att i vår senaste konversations så hade jag skrivit ”löve you” hur fick jag prickarna över o:et tänkte jag….sedan kom jag på att det var ett ö, bra Jenny, ditt svenska betyg ser bra ut!

I foods i onsdags så gjorde vi en liten skojig grej. V är bara halvklass nu för alla senior hade sista skoldagen samma dag precis innan. Vi blåste upp vattenballonger och smälte choklad och sedan doppade vi botten av ballongen i choklad och satte de sedan på bakplåtspapper och in i kylen för att stelna. Grejen var den att chokladen var varm så när jag höll på med ballongen och lyfte upp den för den var klar så exploderade den! Högt skrek jag och alla stannade till och det var choklad överallt! Min lärare kom sedan och frågade vad jag hade gjort eftersom det var chokladöverallt, hon hade nämligen missat mitt skrik. Sedan hände det igen med två andra ballongen! Det blev mycket städning. Alla grupper hade åtminstone en av denna incidenten men jag var den enda som skrek…hehe. När de hade stelnat så poppade vi ballongen och då så var det enkelt att ta bort den. Sedan fyllde vi chokladkoppen med bär och lite vispgrädde på topp, mums!

 

Denna natt hade jag haft en jobbigdröm. Jag drömde nämligen att det var morgonen för min hemfärd men en timme innan vi skulle lämna huset så kom jag på att jag hade glömt att packa! Oj vad jag fick panik, man kan ju lixom inte packa allt på en timme! När jag berättade detta för min kontaktperson som jag pratade med samma dag sa hon att det var kanske ett tecken på att jag borde börja packa….nja…inte förrän Katies graduation är över för igår så kom hennes farmor, grammee från Arizona och aunt Pam från Texas. Vi tog dem till Cafe mex! Idag i skolan så var det min sista fredag at fossil Ridge och jag tog med mig svenskt godis till min advisory class och sedan gav jag en liten bok om Sverige och en liten påse med Märtas chokladkakor som jag hade bakat till honom. Han var verkligen superbra och min favorit lärare. Första ågngen jag träffad ehonom sa han till mig ”if anybody is giving you a hard time, let me know” och han menade det! Han blev super glas och kramade om mig. :) Gonna miss him! I foods städade vi spisarna, trevligt värre! Och i US lit så hade vi ett vocab quiz som jag fick F på, dock ett poäng från D, men Maddi sa att det var bra för hon fick det resultatet på testet i onsdags som jag fick C på och hon menade att jag inte var amerikan ;) hehe kommer dock inte påverka mitt betyg särskilt mycket ändå och lite svårt att få alla rätt när man inte förstå definitonen på testet… ;) När hon berättade om vår final frågad ejag om vi fick använda ett svenskt-engelskt lexikon, hon sa att vi fick det men hon trodde inte att någon annan än jag skulle vilja göra det! ;)

 

Nu ikväll så kom mina värdmorföräldrar från Nebraska och aunt Carolyn, jag fick en tröja av henne i sen födelsedagspresent, samma som jag fick i julklapp fast långarmad och svart och den är så cool! Imorgon så är det graduation för Katie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0