Springbreak!

När klockan är 8 på kvällen och det är 17 grader och -15 grader i Sverige och när det har varit över 22 grader under dagen och till och med skogsbränder har uppkommit, då är det svårt att tro att det var i tisdags som det kom 2 decimeter snö och att det var bara för 3 dagar sedan vi satt på en track tävling och frös fötterna av oss!

Onsdag morgon gick jag till morgonträningen och efter det så åkte Vi till IHOP och åt frukost eftersom det var Merritts födelsedag. Jag tog Cinnemon stack pannckaes, som smakade som kanelbullar! De godaste Amerikanaska pannkakorna jag någonsin har ätit!!! dessutom bara 5 dollar (35kr) när man väljer en halv portion vilket är två stora pannkakor!Alla hade också bestämt sig för att klä upp sig den dagen så vi alla hade klänning eller kjol.  Under dagen började jag att må sämre, så går det när man måste tävla när man är sjuk men här så säger alla, vadå man blir ju inte sämre när man tränar/tävlar med sjukodom och att det är farligt att träna/tävla med sjukodom tror de inte på. Om jag ska vara ärlig är detta den jobbigaste kulturchocken jag har stött på särskilt nä rens nära vänner inte förstår varför man inte kommer till träningen för att man är sjuk.

 

Igår var jag dock som sämts, kunde knappt andas när jag åt eftersom jag hade munnen stängd ;) På franskan hade vi först ett prov och sedan fick vi baka. Min grupp gjorde kladdkaka eller ”swedish messy cake” enligt Ellens recept! ;) Uppenbarligen gick jag inte till träningen igår heller.

 

Idag så åkte Katie till Spanien på senior trip så den här tiden imorgon så befinner hon sig närmare Sverige än vad jag kommer att göra på länge. Jag gick till Track idag men det var inte så jobbigt (då tranarän itne vär dar ock dät häde upstat pråbläm ifarm av skaddaår utan hänäs medlidandä sa sprängh vi bära uterst litte ock gik fordätmästa istalet for at spränga 10km)

 

Imorgon har jag träning klockan tio och sedan ska jag umgås med Marisa och packa för på söndag morgon så åker jag till Arizona!!! Springbreak here I come, och där ska det vara 30 grader! Solbränna here I come! Btw, nu tills ni vrider fram klockan en timme så är det bara 7 timmar emellan oss då vi vred fram den förra söndagen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0