Colorado Springs

Så torsdag morgon åkte vi till Colorado Springs, en stor stad vilket ligger ca 1,5h ifrån var jag bor. Först besökte vi the air force, air force för militären vilket är den enda basen i hela USA. Navyn är i Maryland, the army i new york och sedan kommer jag inte ihåg resten. Vissa regler tyckte jag var lite löjliga dock! Tex så får man inte ha en kaffebryggare på rummet förrän sitt andra år där, inte tv på rummet förrän sitt sista år där och freshmans måste gå på linjerna på campuset?!? Efter detta så åkte vi till Garden of the gods där det finns massssssa stora röda stenar! Rikitgt coolt! Och vackert! Avslutade dagen gjorde vi med att åka till The olympian traning center, där alla duktiga tränar inför OS och fick se några träningsrum och fick höra hur allt gick till. Innan guidningen så fick vi se en film om OS i Vancouver med de Amerikansk astjärnorna och då såg jag Marcus Hellner! Och sedan så såg  jag tre kronor eftersom vi förlorade brons matchen mot USA (right?) i alla fall någon match så då sa min värdpappa ”sorry about that Jenny” sedan innan rundturen sa guiden att vi inte fick ta kort med blixt för vi kunde störa stjärnorna och då kunde det var vårat fel att vi inte vann nästa guld medalj , hehe sa jag och min värdpappa frågade om jag just satte på blixten… ;)  DE berättade att de var tvungna att ha galler högst upp mellan väggen och taket inomhus till styrkerummet för innan dess så klättrade atleterna över vägen för att styrketräna på natten! De hade alla flaggor från alla olympialänder där så blev lit exalterad när jag såg Sverige! Sedan åkte vi till hotellet där vi hade stora sängar! Och kollade på tv och jag Troy och lite Katie flamsade runt på hotellet!

 

Nästa morgon blev vi väckta lite tidigare för min värdpappa hade dagen innan vi åkte gjort en rotkanal i tanden och hade typ nu fått en infektion så vi gick upp tidigare för att hinna med att åka upp till Pikes peak så att vi kunde åka hem  tidigare. Alla åkte upp förutom min värdpappa eftersom han inte mådde särskilt bra och turen upp tog 1h och 20 min och turen ner densamma och väl uppe var vi ca 40 min. Vi åkte upp till 4.3km höjd över havet!! Och där uppe var det sååååå kallt! Och det blåste!! Det stod att det kändes som ca -13 grader, och då var vi vana vid 25 grader nere på marken. Det var så fruktasvärt kallt så blev inte många bilder men vackert var det! Hemvägen var det massa köer och trafiken gjorde så att bilresan hem tog 3,5h, 2 timmar längre än vad den skulle! ;)

 

 
 There was a wedding at the airforce academy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0