Pizza

Idag i foods hade vi ett quiz och jag tror att jag fick alla rätt! Fick se en liten bild på hur XC sidan från state kommer att se ut från Katie Martin och jag är med på två bilder på den sidan och sen så är jag troligen med på en till XC bild och sen så kan jag kanske vara med på två till bilder i två andra sammanhang eftersom jag bokstavligen bad dem att ta med den bilden! ;) haha Katie M frågade också mig en fråga till Yearbook så min quote kommer att vara med där! I foods så kollade vi på en 45min film som hette ”Pizza Paradis” vilket var totyr då detta var precis innan lunch och det såg så gott ut!

. 

 

Först var det två pizzerior i New York som hade jättetunt bröd och såg så god ut med de olika toppningarna. Om jag åker till New York någon gång vill jag besöka Napolita Pizzeria, vilket faktiskt var den första Pizzerian i hela USA i slutet av 1800-talet! Sedan visade de två Pizzerior i Connecticut och de vara bara one block apart from each other och pizzorna var inte runda utan mer cell formade som bagarna sa. Pizzorna var nästan likadana för från början var det bara Peppe’s pizza men Peppes brorson startade eget lite längre bort efter att ha lärt sig av sin farbror. Presidnet Clinton åkte även till Pepe och gjorde Pizza när han var president en gång!

 

 

Sen så åkte vi till Chicago haha. Där har de pizzor som kallas deep dish pizza och som ni ser så är det en pizza som kräver kniv och gaffel och folk sa att efter ha provat en chicago pizza så kommer du aldrig äta vanilg tunn pizza igen! Det fanns även en efterrättspizza, låter äckligt eller hur men det var faktiskt choclate chip cookie dough bakat lite lätt i ugnen toppat med glass och grädde och chokladsås så det lät ju lite bättre när man fick höra det! Jag ska till Chicago i slutet av februari och min värdmamma sa att vi skulle gå och prova den pizzan då, excited!

 

Sen så åkte vi till California Pizza Kitchen där de hade lite annorlunda pizzor, allt från vanliga med tomat och ost till skaldjurs pizzor och BBQ pizzor som faktiskt var deras kändaste med BBQ sås, ost, kyckling och rödlök!

Sist och Dyrast kom vi tillbaka till New York och till Nino’s pizzeria och här fanns den dyraste nämligen 1000 dollar! (ca 7000kr) Vem köper en pizza för den summan?! Jag tror inte ens att jag skulle köpa en pizza för 7000kr om jag var miljonär och det var ju inte precis så att den var stor heller. I alla fall detta var en pizza som hade ett bröd som man lät svalna innan man la på gräddfil och sedan kaviar, hummer, lax rom och grön rom. Detta var typ det enda stället där folket man intervjuade inte var överviktiga… ;) haha

 

Efter träningen så hängde jag med Marisa och hennes bror till target där de köpte starbucks och sedan åkte vi till Spooners där jag köpte frozen yogurt vilket Joey bestämde sig för att göra också och sedan åkte iv till Sprouts, mataffär men ekologiskt, där jag hittade majsnötter. Vi gjirde typ allt detta på nästan två timmar….. ;)

 

 PIZZA PARADIS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0