Norwegian people just say they are from Sweden because it is cooler!

Sa Coach williams till mig igår och sa att jag egentligen var Norsk. Framsteg i alla fall, Svergie är coolt!

Hur kan det gå från +12 grader till ca -8 grader på två dagar, Jo, om du bor i Colorado så är allt möjligt! Jag höll aldrig mitt speech igår i skolan, för alla hann inte dock så hade vi soapbox, du går fram och pratar om något inför klassen på plats, ingen planering innan. Vi fick välja mellan, vad skulle du göra med 1000 dollar eller vad vi ville. EN kille gick upp och pratade om varför det inte ska vara vapen kontroll och då gick jag sedan upp och pratade om varför vi skulle ha det. Var lite så här ”I can’t pronounce the state but you know the state where lots of children were killed a few weeks ago in a school shooting, anyway….” Hehe, Connecticut är svårare att uttala än vad man tror när man står där uppe! Sedan så blandade jag in lite Sverige också. Såg en tjej längst bak i klassrummet ge en blick tills sin kompis som om jag inte visste vad jag pratar om, haha, men jag fasts står med min åsikt! I foods så träffade jag två nya killar, eller vi delade bord men de var snälla och bokstaverade alla köksredskap som vi skulle fylla i på ett arbetsblad. På träningen var det kallt men det var bara lite ny snö på marken så det gick ganska bra ändå.  På kvällen så åt vi någon jättegod mat, får sådan fin mat här varje dag. (Katie ställde mig precis än fråga och jag svarade på svenska…. ;) haha så blir det när man pratar engelska och skriver på svenska samtidigt)

 

Sista veckan i Februari någon gång så kommer jag, Katie och min Hostmom att åka till Chicago! Coolt eller vad! :) Två veckor inna dess åker jag till Idaho och ca två veckor efter Chicago åker jag antingen till Arizona eller Washington D:C troligtvis! Fyra stater inom lopper på ca en månad! ;)

 

Min klubb i Sverige har en ny klädkollektion och I am so excited about that! Mina föräldrar har beställt lite nya kläder så att jag kommer se så fin ut på tävlingarna i Sverige i sommar. :) :) :) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0