"Le(s)b(i) honest" - Fat Amy

Jag glömde att berätta att i US lit i fredags så berättade min lärare att i Minnesota uttalar men Boat som Båt. Alla tyckte det var jättekul och där satt jag och sa till mina kompisar bredvid att det är så som vi uttalar det i Sverige.  Igår skulle jag egentligen umgås med Marisa men hon hade blivit sjukare, det är så det går när man springer utan röst. ;) På kvällen så gick vi till Cafe mex och åt med Katie Martin, Asia och Annie och när vi kom hem så kom även Maggie och Sarah Kamphaus. Vi tittade på Pitch Perfect. Det är en scen i filmen då det sitter massa snygga killar i en hot tub med gummi ankor som flyter omkring. Alla satt och spanade in killarna men jag utbrast ”AAA, look at those ducks” vilket they made fun of me for later! ;) Det är dock en film som ni måste se när den kommer till Sverige (om den inte redan har gjort det… ;) )

 

Idag har jag varit i kyrka, ätit fyra bananer, kollat på tre avsnitt va Glee samtidigt osm jag har pluggat lite fysik. Imorgon skulle vi egentligen ha en Time Trial, test lopp på 400m och fem minuter senare 600m men fick ett sms att vi ska ha en workout istället, kanske för att det kallaste imon ska vara -21 och det varmaste ca -9….. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0