I got a College Letter!

Skolan idag var faktiskt riktigt skoj! På speech fick jag hålla mitt tal idag och folk skrattade så det var ju ett gott tecken eftersom jag var den enda under hela lektionen som folk verkligen skrattade åt (med, skrattade ”med” mig) Jag sitter bredvid en tjej som är Sophmore men så snäll och hon är inte rädd för att prata med en som Sophmorens och Freshmens var i Photogrophy förra semestern. ;) På franskan så provade jag med att inte förbereddamig en minut innan och sedna räcka upp handen för att berätta om (denna gången) vad vi hade gjort i helgen utan jag bara började prata istället och då gick det mycket bättre när jag tog det som det gick istället. Här får man betyg varannan vecka om man deltar i lektionen så det gäller att räcka upp handen! In foods så hade vi ett safety quiz och sedan skulle vi mäta hur många tablespoons som det gick i en cup och så vidare vilket var bra för min del då jag är van vid måtten som resten av världen har! Min grupp var halvt inte så arbetsamm men jag hade i alla fall en kille i min grupp som jobbade så tillsammans kom vi igenom labben. Har ett quiz på onsdag med massa food terms så nu kan jag flera ord på engelska som jag inte vet vad det herer på svenska! Blanch är när man kokar grönsaker i 30s och sedan häller kallt vatten på dem för att skalet och skinnet enklare ska "falla av"! :D Jag åt lunch med Sarah i min franska klass och hon är såååå snäll och det visade sig att hennes födelsedag är den 9 augusti, dagen jag åkte hit och hon sa att det var ju som en födelsedagspresent för henne som hon inte visste om. Haha. I us lit har vi nu börjat läsa Huckleberry Finn och när de har dialoger får man läsa två gånger för där skriver de hur de uttalar orden istället i Missouri. En kille skämtade och sa något om Meth (drog) och jag sa då om han äter det då jag fick en konstig blick och han sa, skämtar du, man äter inte Meth, man röker det….well, I guess it not a too bad thing I didn’t know that! Idag var det jättekallt som kallast -21 och på träningen var det -11 så the workout blev inställd då track banan var lite isig så vi sprang bara istället och gjorde styrka. Vet ni jag vad, jag fick ett college brav, ett college som vill ha mig! Haha Coe College i Iowa. Var såååååå stolt och min XC huvudtränare sa när han gav det till mig ”apparently they send letters to foreign people too” Sedan under träningen så kom Coach Williams helt random och klappade mig på axlen och sa ”If I haven’t said it before, welcome to our country” eftersom det var så kallt ute så sprang vi lite intervaller i skolan istället, rättare sagt ca 3st 300m intervaller i korridorerna Irina hela skolan. Det enda svåra var vid kurvorna när jag sprang in i väggarna och vid dörröppningen i starten! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

VAD COOLT!! :D

Svar: eller hur! :D
Jenny Biesèrt

2013-01-16 @ 23:58:45
URL: http://matildasusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0