Happy New Year! -2013

Nytt år som firades på ett helt annat sett. Nyår är definitivt större i Sverige. Här blev det nyårsafton utan raketer och när jag föreslog att vi skulle gå ut vid tolv slaget fick jag konstiga blickar fast i och för sig varför ska man vara ute när det inte finns något att se? Igår, sista dagen på 2012 så började jag dagen med att åka och köpa en resväska, lär ju behöva två innan jag kommer hem och det var ca 1000kr rabatt och väskan är till och med lite större en min gamla så det blir väl snarare vikten som blir problemet nu med mina väskor istället för utrymmet! Hittade ett par svarta byxor på rean för 23 dollar, ca 160 kr hehe. När jag kom hem så skypade jag med mina fina svenska kompisar! :) Sedan kom Marisa och vi stack ut och sprang och sedan när vi kom hem (5) så började jag göra äppelpaj, på svenskt vis och jag använde mig av vaniljsåsen som mamma och pappa skickade över med julpaketen. Marisa och Annie sov över och vi tittade på the sound of music (love) nu på morgonen så gjorde vi pannkakor till frukost och sedan stack jag och Marisa ut och sprang och jag hatar att erkänna detta men det är faktiskt kallare här nu för tillfäller än vad det är i Sverige men vi har i alla fall solsken nästan varje dag! Sitter här med en funktionshindrad tumme! Skar av halva fingret på  min rakhyvel när jag stack ner handen i min neccesär i Nebraska och plåster bara ramlar av så har tejpat hela fingret med bomull istället så det ska nog snart bli bra!

Marisa ville inte vara med på kort men under våran brottnings fight så lyckades jag få med henne med lite senare var hon helt okey med alla kort jag tog...hehe
Marisa berättade för mig när vi var hemma hos henne i söndags att hon har varit i topp nationals i gymnastik när hon var yngre, hon var alltså bland de bästa i landet! så coolt, och hon v ar så söööt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0