Mole Day

Idag i skolan så hade vi Mole day, mole som i 6.022 x 1023, japp. Mole som i kemi! Alla hade med sig något som de hade räkna tut mängden mol ur, jag hade räknat ur hur många mol det var i ett paket med oreo, tre oreos och en oreo och sedan fick vi gå runt och äta alla saker som fanns att bjuda på ;) sedan hade vi en stafett, med olika mol tal  runt om i hela skolan. Ett problem var hos sjuksköterskan och en stackars pojke som satt där och väntade på sin mamma fick ständigt se folk springa in och ut för att lösa talet. 

 

Idag mår jag bättre men jag är fortfarande snuvig och täppt men framförallt hes, men to be honest så låter min röst more mature och äldre! ;) haha min coach är verkligen jättesnäll och under dessa dagar när jag har smsat henne att jag inte kan komma för jag är sjuk så har hon skrivit  snälla saker. Var först lite rädd för att tränaren skulle bli lite upprörda över att jag inte kom eftersom vi har tävling nästa vecka och man har en annan syn på träning när man är sjuk här och efter min tredje vecka här när jag blev sjuk och de inte blev så glada har jag varit lite rädd för att bli sjuk men blir så glad när hon verkligen såg på saken på ett annat sätt (gosh, my Swedish sucks!) och hon smsade mig nu ikväll att hon inte vill att jag ska träna imon så att jag blir helt bra innan tävlingen. Detta tror jag också visar att jag har varit här ett tag vilket betyder att de känner mig eftersom när jag blev sjuk den gången min tredje veckan så hade jag bara tränat med laget under två veckor och att jag helt plötsligt blev sjuk inför första tävlingen trodde nog många att det var för att jag var nervös. Till och med Emily sa ”well, we didn’t either know that you were good then”. Men I have to say, it drives me crazy sometimes when people can’t talk and go to practice anyway but well there isn’t that much I can do about it!

 

Dock så är jag tröt på att komma hem från skolan strax efter 3! När du tränar från 3-ca 5 sex gånger i veckan blir du lätt rastlös och när du ligger i ditt rum och kollar på film istället börjar du känna dig lite lat… ;)

 

·         Anonym Om: Efter kyla kommer solsken, i alla fall i...

hej :) är lite nyfiken på fraserna i "foods". kan du skriva de på bloggen? :)

bättre sent än aldrig, var ganska många så tog kort på fraserna istället! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0