Kladdkaka pannkaka

I lördags åt jag amerikanska pannkakor till frukost efter träningen och till kvällsmat gjorde jag, Maggie och Katie svenska fullkornspannkakor! Det blev bara pannkaka på allt! ;)  (det är väl något slags talesätt i Sverige eller?) Emellan alla pannkakor så var min kompis Kaylee hemma hos mig. Vi gjorde svensk kladdkaka enligt Ellens vis (länkar) och det blev en hit och resten av familjen och Maggie verkade tycka om det med, in fact, Maggie och vi ska göra kladdkaka troligtvis på fredag. Jag och Kaylee kollade även på ”Pirates of Caribien” och vi har bestämt att vi ska ha helgträffar där vi bakar något och sedan kollar på en film, semlor nästa gång kanske? Det är ju svenskt! :D  Igår så chattade jag lite med Linus och Hanna (SK) ;) haha på Facebook och jag och Linus kom fram till att när jag kommer hem ska vi snacka engelska så att jag kan landa lite stadigt och så att han kan bli bättre. Stackars Hanna fick läsa mina konstiga svenska fraser. Bad Linus berätta senaste nytt för mig men allt han sa har jag redan kunnat läsa på Expressen! ;)

 

Sedan var det the super Bowl!, När jag var i Sverige förra året så fattade jag aldrig var det var när alla utbytisar skrev om de men det är alltså de två bästa fotbollslagen (amerikansk fotboll) som spelar mot varnadra, slutspel alltså. Här är det också tillfälle för alla reklamer att komma på något fyndigt då det är en tävling och visst var de roliga! Vi hade några grannar över och det bjöds på god mat, och detta var den första matchen som faktiskt intresserade mig. Passar ju bra när det var den sista! -.-   ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0