Hockey och AFS potluck

I lördags så åkte jag på en hockeymatch! Japp, ni läste rätt! De var dock inte i den högsta divisonen utan i samma division som Troja bortsett från att dessa vann ;)Rättare sagt, the eagles utklassade det andra laget, efter 3 minuter av matchen stod det 2-0! Sedan blev det lite segare mellan varje mål men om the eagles gjorde sex (6-1) mål så fick man gratis hamburgare hos Wendy’s (ett erbjudande som jag dock inte utnyttjade) så efter varje mål så blev en bokstav röd med gul bakgrund! Jag var där med Bea, en utbytesstudent med AFS får österike som hade kommit ner från bergen för att spendera helgen hos sin kontaktperson som tog med oss dit. På söndag, igår, så var det även en potluck och denna gång hos Ellen och Ellen från Sverige, Annie från Kina och Fatu från sir Leon hade presentationer. Jag lärde mig nya saker om Sverige! Visste ni att varje år så stjäla 1000 älgskyltar längs med vägarna, framförallt av tyskar!  

 

Dock måste jag säga att hockey i usa är väldigt osportsligt. När de sa namnen på spelarna från det andra laget i högtalarna så skrek publiken mellan varje namn ”SUCK!” men vad vet jag, det kanske man gör i Sverige också. ;)  

nutella utan nötter! Är någor att prva inom en kort framtid!
 

Kommentarer
Postat av: Stephanie - collegestudent i usa

:) jag åkte med explorius! Och jag håller med om hockey'n, hockeykillar är inte direkt kända för att vara de "snälla" killarna här.. Hockeykulturen är verkligen annorlunda!!

Svar: Haha, Ja, jag kan tycka att vissa hockey killar är jobbiga i Sverige men inget jämfört med här! ;)
Jenny Biesèrt

2013-02-12 @ 04:06:11
URL: http://Stephaniejf.blogg.se
Postat av: Josse-se-se-fine

Okay för det första så vinner Troja visst några matcher! Och för det andra så skulle du ha tagit hamburgaren ;)<3

Svar: Haha okey............ ;)haha, hann dock aldrig åka till restaurangen men om det hade varit gratis glass hade jag fixat tid! ;)
Jenny Biesèrt

2013-02-12 @ 16:19:00
Postat av: Stephanie Ammerman

Det ar faktiskt min pojkvans hund som han kopte har :) haha, pa min skola ar hockeykillarna kanda for att vara de ackligaste pa campus! Alla varnar om att hockey killar ar de varsta man kan dejta.. :P

2013-02-13 @ 14:43:54
URL: http://stephaniejf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0