We got the first trofé in years!

Idag hade vi ett XC meet vid en skola som hade en stor skottlossning på skolan 1999, så vid banan fanns en memorial place, sorgligt… :/ I alla fall, banan var inte så rolig. När jag och Marisa gick den så tyckte vi att det var jobbigt med det höga gräset, (de klipper inte gräset lika kort här i Amerika) men när vi väl sprang så hade de hällt (öst) på vatten på bana, som om det skulle vara bättre, att springa i lera var inte kul…. Loppet gick väl sådär, jag sprang inte dåligt men jag har sprungit bättre. Var fjärde från vår skola. En tjej som sprang sitt första lopp för två veckor sen på grund av strssfraktur är jätteduktig så hon var först från vårat team, sedan kom Merritt, tjejen som slog mig med 4sekunder förra veckan och sen kom Marisa som var ca 10 sekunder efter mig förra veckan men idag var jag ca 2 sekunder efter henne. Laget presterade i alla fall bra, för vi kom två!! SÅ laget fick ett stor trofé! Coacherna var glada.

Träffade föresten en som hade svenska grandparents. Han frågade var fossil ridge var och då började jag svara och Maris bara, Jenny du vet inte svaret så ingen ide att du säger något, så jag bara Yeah, I am swedish. Han frågade vad jag var ifrån och sen sa han ”Hur är det” Först fattade jag inte att det var svenska han pratade så förstod inte varför han pratade så långsamt men sen gick det upp för mig att det var svenska! Haha, de sjunger ja må han leva alltid när någon fyller år!

 

Efteråt, när vi kom hem så gick vi till Café mex och åt, Yummi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0