Upp och ner, ner och upp

Hej mina kompisar och andra läsare!

Igår var det march of diem (tror jag det hette) men man donerade fem dollar vilket går till förtidigt födda barn och sedan gick vi med skyltar ca 1 mile. En kille från year book var där och tog kort och jag ”Take photos of me, I wanna be in the Year book, I’m Swedish!” mina kompisar bara ”You are such an obnoxious exchange student” lärde mig ett nytt ord där, obnoxious=jobbig ;) hehe Glömde säga det men jag fick tillbaka mitt Kemi prov i måndags och jag fick ett B+, ett poäng från A, thank you dictionary! Men vill ni höra den roliga, komiska delen! Jag var bäst i klassen! What lixom?! Tror dock inte att jag kommer att vara det på nästa prov, hehe, svåra ord och svår kemi går inte så bra ihop….men om jag får F får jag troligtvis inget F som betyg i ämnet dirket, (då får jag inte springa) men tror nog att jag kan få bättre än det om jag pluggar riktigt.

 

Fick ett betyg på en uppsats också i US lit, det var ett average B vilket visade sig inte vara för innehållet eller engelskan för där fick jag full credit utan avdraget var hur jag gjorde uppsatsen, hur mina paragrafer såg ut med indrag och så. Det är annorlunda här i Amerika. Stod på min uppsats ”see me” second time in two weeks  som jag har fått den kommentaren, fast sist var det i kemin, mina hittills svåraste ämnen. Lite senare gick jag och frågade henne senare om jag kunde få ändra uppsatsen eftersom felet var att jag var svensk och att vi gör annorlunda i Sverige, vilket jag fick men är dock inte säker på att hon menade att hon kan ändra betyget också men det får vi väl se.

 

Hade träning idag, var jobbigt och gick inte så bra men sen började det åska och jag skrek högt så alla började skratta. Sedan började det regna!!!! Jag menar regna, här är regnet inget jämfört med Sverige inte. Det kommer inte så ofta men när det kommer så kommer det verkligen, i alla fall idag. Sprang till bilen som var 150 meter bort och både jag och min väska var dyngsur! Alla älskar regnet här, utom jag vilket alla tycker är så kul att jag inte gör. ;)

 

Jag och Katie åkte till Worldmarket och där hittade jag marabou!!! Kostade dock 4 dollar, 28 kr men det är det värt. Hittade också knäckebröd som var dubbla priset, 28 kr, men inte så farligt ändå och jag vill ha något nyttigt snack mellan lektionerna innan lunch eftersom vi börjar 7.30 och har lunch 12.33. Här äter de flesta kakor eller chips mellan lektionerna, haha det skulle aldrig hända i Sverige att de flesta gjorde det och dessutom äter alla på lektionerna och vissa äter sin lunch, vilket aldrig skulle hända i Sverige!

 

Saknar er alla därhemma. Känner att jag har fått en bakslag här nu och är lite nere men hoppas att jag kommer back on track snart. Märker ändå att jag har börjat bete mig som den gamla Jenny, den Jenny som mina kompisar känner så jag borde inte vara nere tycker jag. Ska äntligen få skype:a med mina vänner för första gången på lördag sen jag kom hit och få prata med mamma och pappa på söndag så det känns bra.

och sedan ska Marisa komma hit på lördag kväll och jag, Marisa och Katie ska göra breakfast dinner, pannkakor till middag och äta oreo ice cream ( i alla fall jag) och kolla film. Mina favorit saker här som inte finns i Sverige är oreo ice cream och blueberry  cream cheese!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Oreo ice cream finns i Sverige :D

2012-09-27 @ 15:55:04
Postat av: Matilda

Dålig koll du har Jenny! Saknar dig också :)

2012-09-28 @ 16:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0