Sports Day

Idag var det Sports day vilket var freaking awesome eftersom jag kunde komma till skolan i mina träningskläder = jag behövde inte byta om innan XC! (: Så vi åkte till skolan och Katie säger till mig, ”så jag tänkte att vi kunde gå och köpa homecoming biljetterna i slutet av lunchen för mamma har sagt att hon betalar för både din och min biljett.” My host mom is paying for my homecoming ticket!! Freaking Awesome! Första lektionen hade vi kemi och vi hade ett prov i tisdags (har jag  nämnt det?) Det var i alla fall i två delar, en med  a b c d svar med en så kallad klicker, en lite dosa apparat, elektronisk och en del där man skulle skriva. Han sa att han inte hade rättat proven utan han hade bara resultaten från klickerna så vi kunde få få reda på dem om vi ville (men det är alltså inte vårat slutgiltiga resultat) Han sa sen också att average var 75% och då tänkte jag, om average var det då kan inte jag ha gjort så bra ifrån mig och om han visar mig att jag fick ett F kommer jag att börja gråta. Så ville inte riktigt se resultatet men samtidigt ändå och sen så visade han mig, och jag fick 91%!!! Var tvungen att kolla två gånger för att vara säker på att det var rätt! :D Så det betyder att jag i alla fall inte kan få F på detta provet! :D haha

 

Sen så var det franska där jag bestämde att gå och äta lunch med en tjej från där och vi gick och åt med hennes kompisar så det var kul. Innan lunch hade jag också creative writing och jag är redan klar med uppgiften där så kunde göra läxor hela lektionen = 93 min ;) efter lunch hade jag off-period så kunde gör alite till läxor men sen så var jag (typ) klar. Vet inte riktigt vad det är vi ska göra i US lit så ska checka med mina grupp medlemmar innan jag börja r jobba imon. Så resten av tiden kollade jag lite bloggar och där såg jag den första som skulle åka hem och sen så kollade jag några fler där jag såg att det är tre fyra utbytis bloggare som har bestämt sig för att åka hem. Jag måste medge att det har varit jobbigt här ibland, och ibland längtar jag verkligen hem men jag vill ändå inte åka hem och det är galet hur snabbt saker och ting kan ändras. Igår hade jag ingen särskilt bra dag i skolan men idag hade jag den bästa skoldagen sen jag kom hit! Imorgon har jag gått i skolan en månad så jag antar att det är tiden det tar tills man börjar anpassa sig till skolan, för nu kan det väl bara gå uppåt, right? Imrogon är det fredag och då ska majoriteten springa (förutom de flesta av oss som spranag förra veckan) men vi ska åka (i alla fall jag och Marisa) till skolan och heja, för det är vår grannskola sort of. I love Marisa! Idag under träningen bestämde vi oss för att hon ska komma och hälsa på mig i Sverige sommaren efter jag har kommit hem! Och då ska vi springa och äta!

 

Som jag sa, jag har gått i skolan en månad imorgon, och imorgon är det också exakt tre månader kvar till winter break! ;) yeah! Har dock thanksgiving break ons, tor, fre off en veckan om ca 8 veckor men that’s it! Inga höstlov här inte men å andra sidan så slutar jag ju skolan 31 maj! :)

Hade team dinner idag med! Så här komer some pictures!

Marisa!! :D <3

 


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Om du åker hem så kommer du ångra dig jag lovar. Du har ju snackat om det här i typ minst ett år! ;D Grattis på kemin! Men jag blev inte förvånad ;) du är grym! OCH DU MÅSTE TA MASSA BILDER PÅ HOMECOMING! Måste se alla klänningar! Och din med såklart! :D längtar till vår Skype-dejt nästa helg!!!! :D<3 PUSS OCH KRAM<33

2012-09-21 @ 14:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0