"I am from Sweden"

Första dagen i skolan idag för veckan. Första två lektionerna var inte så roliga. Kemi på engelska är inte det lättaste. Min grupp kamrater svarar dock snällt när jag ställer mina dumma frågor.  Sen var det franska och det rullar väll på. Har en test nästa vecka på konjunktiv men jag känner nog att jag börjar få häng på det. Sen hade jag creative writing, detta är förmodligen min favorit klass! Läraren här är så bäst och jag har två tjejer i klassen som jag är bra kompisar med som inte springer XC. Grejen är bara den att jag har svårt att skilja på Tuesday och Thursday för det visade sig att vi skulle ha första kapitlet klart tills idag!? Sam tyckte det var jättekul att se min reaktion när hon sa det och när jag frågade läraren sa han att det var till förra tisdagen eller torsdagen (hänger inte med här varför ska de vara så lika) i alla fall fick inte mitt svar när han skämtade och när lektionen började frågade han hur många som hade gjort läxan och jag bara

”But i Though it was till Thursday”

He -”It’s ok”

Me- ”I’m from Sweden”

Alla började skratta och dett a var den första gången jag skyllde och fick användning av min nationalitet. Blev dock klar med läxan 10 min senare och hälften var ändå inte klara så det spelade ingen roll.

Sen hade jag off period efter lunch. Blev klar med kemi läxan och hade då en timme kvar innan alla andra slutade så började skriva på mitt föredrag som jag ska hålla om cirkus tre veckor hemma hos mig för alla andra AFS:are och deras familjer om Sweden. Kom ganska långt.     

Sen bar det av till träning där de höll ett föredrag i 10 min om att om man kan gå till skolan är man frisk nog för att tävla. Sedan åkte vi off campus (till ett ställe där en man hittades död två veckor sen) men det var fullt med folk där nu så verkar inte vara så farligt. Vi sprang  800m intervaller och det gick bra, blev sådär delad etta på alla förutom sista då jag kom först med några meter. Efter det skulle vi köra en 3min intervall och jag kom längst av alla tjejer och slog majoriteten av killarna också!!!!!!!!!!!!!!!!!  Kändes jättebra när jag sprang!!!!!!!!!!!!!!!! Efteråt gjorde huvudtränaren min version av give me five med mig och en annan tränare klappade mig på huvudet och berömde mig så kortfattat, dagen slutade jättebra! Hoppas bara nu att jag kan börja tävla i Varsity snart igen!

 

Köpte igår en ny vattenflaska. De är så coola här i staterna men dyra!! Betalde 18 dollar för denna så det är väl en av de få sakerna som är billigar i Sverige men det är så bra för den rymmer en liter, då måste jag ju dricka mycket lixom!



Hittade några bilder på skolans XC sida från tävlingen för dryga veckan sen :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

bästa Jenny!!! :D <3

2012-09-05 @ 10:32:41
Postat av: Emilia

Det var jag som skrev ;)

Svar: Tack Mille! dU ÄR! MISS YOU!!! <3<3
Jenny Biesèrt

2012-09-05 @ 10:33:03
Postat av: Kaaaarl! :D

Hahaha jag blandar också ihop Thursday och Tuesday på vår engelska lektion hahaha. Vad bra att det går bra med löpningen nu! :D <3

Svar: HAha, to bad att du inte kan skylla på att du är från Sverige! ;) tack Charl, Saknar dig!
Jenny Biesèrt

2012-09-05 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0