"We are not communists in Sweden"

Från my secret sister för några veckor sedan fick jag särskilda nagelklistermärken som är super duper bra. Jag satte på dem i söndags, två personer hade dock kunnat dela på dem då jag bara använde hälften av klistermärket (har korta naglar av någon anledning) och många kommentarer har jag nu fått att jag har så nice nails! Idag var det en bra dag, troligtvis bästa tisdagen hittills! På kemin jobbar vi nu i grupp för vi ska ha ett grupp prov på the periodic table (vad heter det på svenska, samma?) Så när jag reste mig upp så gick jag in i en kille som var den först ajga pratade med under min första skoldag men har ungefär inte pratat med honom sen dess så när jag sa något till honom sade han ”Your english is boss” ”thank you” svarade jag! ;) haha Men jag måste säga att jag pratar bättre nu än när jag kom hit, jag lixom bara babblar på. Hade lite Harry Potter tema idag, för elementen vi skulle sätta in var initialerna från Harry Potter karaktärer, haha och sen så fick jag läxa i franskan där vi ska skriva en kärleksannons så jag låtsas vara Harry Potter där också,  bara för att. ;) Under Creative writing så var alla datorer upptagna och hade inte riktigt något att göra ändå men Katie hade Off-period och satt och gjorde läxor där, eller hon gjorde det tills jag kom och terroriserade henne när det var en timme kvar av lektionen ;) haha I freaking love her! Och känner mig så lyckligt lottad att ha fått henne som min host sister! På XC var det kul, dock trots att jag springer super dåligt och att vi blev utskälda av coacherna, dels för att vi sprang för långsamt (vi hade recovery run) och dels för att vi sprang på fel sida av vägen. Men sedan så frågade en coach mig och vi i Sverige gillade Norge, ”Yes, or well, it depends on which time of the year it is” (syftade på skidsäsongen , Northug) ;) Sen så frågade han mig om vi gillar Ryssland i Sverige för det gör väl vi svenskar, eehhh, det beror väl på vem du frågar. Sen så frågade han mig om jag visse vem Stalin var och om vi tyckte att Amerika gjorde ett dåligt jobb i Cuba. Innan jag gick hem så sa jag till dem att vi dock inte var kommenister i Sverige och att vi har en konservativ regering i Sverige, dock förstod de inte vad jag sa när jag försökte säga konservativ på engelska men till slut gick budskapet fram och där satt de och skrattade.

 

Mina XC kompisar frågade mig under hela stretchningen om jag visste vad olika ord betydde, Crutons =krutonger och sånt och en tjej frågade om jag visste vad, tequilla, magerita, optimist, pessimist, betydde, haha samma ord in Swedish!

Fick ännu ett paket igår! Denna gången från mina kära kusiner i Lund och tre brev plus ett paket med salta katt! :D I promise you Hanna, I will answer the letter! :)
 
"My PR is History" denna tröjan fick jag på träningen i Lördags, Love free t-shirts!

Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Hahaha periodiska systemet Jenny heter det ;) hahah nu börjar man ju bli orolig. Vi kanske måste börja prata engelska med dig när du kommer hem ;) men man blir jäkligt imponerad för att du ens visste vad konservativ hette på engelska ;D<3

Svar: Haha, jag måste helt enkelt umgås mycket med er i sommar så att jag kan bli godkänd i Svenskan i skolan ;) haha haha du är gullig du men man kan ju int eprecis säga att jag visste vad konservativ hette.... ;) miss U and Looove you, tycker det börjar dra ihop sig till en skype dejt snart igen! :D
Jenny Biesèrt

2012-10-24 @ 07:36:40
Postat av: Josse-se-se-fine

Absolut! ;D<3

2012-10-25 @ 21:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0