Välkommen till Amerika Jenny

I söndags gjorde jag vaniljsås, eftersom vi inte hittade någon på IKEA. Dock så lyckades jag inte så värst bra. Den får ju inte kocka eftersom den skär sig då och jag trodde inte att den kockade men den skar sig så antagligen gjorde väl den det ;) Den smakade bra ändå och de andra familjemedlemarna gillade den men tycker dock ändå att färdigvaniljsås är godare. ;) Till såsen gjorde jag även en svensk äppelpaj vilket uppskattades väldigt mycket! Dock så var den i ugnen i 40 min utan att bli det minsta klar. Min värdmamma sa att det kan ta längre tid på grund av höjden men efter ett taf frågade min värdpappa mig om jag var medveten om att det var farenhait på ugnen….ojdå. Där hade den stått på 107 grader celsius i en evighet när 225 krävdes…. ;) hehe.

 

Igår var jag tvugen att ta stelkrampssprutan, igen, för annars får jag inte gå till skolan på torsdag och därefter. Blev jättedålig sist jag tog den och kund einte lyfta upp armen på bänken så jag som inte har det minsta något emot sprutor var lite nervös men idag vakande jag upp och kände inte något mer i armen än från vilken annan vaccinering som helst! :D Vi hade ett XC möte igår, ingen träning för nu är ju XC slut och track för min del börjar om 2 veckor. Efteråt så slog tränaren mig på armen med knytnäve på det viset som man hälsar ni vet…då tänkte jag, tur att det inte var dagen innan jag hade tagit sprutan men nu spelade det ju ingen roll för I am completely fine!

 

Sarah fyllde år igår så jag och hennes skåpkompis och min kompis Sarah dekorerade den andra Sarahs skåp ;) Idag  så åt jag och Katie lunch med henne efter skolan på en mexikanskt ställe och jag och Katie hade köpt en påse med cupcakes, goldfish (<3), snickers, glowsticks och annan choklad till henne. Eftersom jag inte har träning nu och hade off period sista lektionen slutade jag skolan vid 12.33 och var hemma cirka halv 2, och det känns konstigt….. ;)


Kommentarer
Postat av: S

De där bilderna gjorde mig genast väldigt sötsugen kan jag säga. Sen blir jag lagom avis när jag hör att du har tillgång till Ikea over there... tur jag är hemma ett tag nu så jag kan smaska allt svenskt :)

Svar: haha, men vissa produketer forstar man verkligen inte hur de klarar sig utan som parlsocker, vaniljsocker och filmjolk mm. Njut av den svenska maten! ;)
Jenny Biesèrt

2012-10-30 @ 22:55:57
URL: http://basbeballwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0