State

Igår var det sista XC tävlingen här, State. De fem bästa lagen från varje region i Colorado var med (7 personer per lag) och topp femton individer från varje region. Det var jättekallt dagen innan och fick reda på att om vi vill springa i långa byxor på tävlingen måste de vara helsvarta. Mina har vita ränder upp till eller en rosa söm så jag och Marisa åkte till en sport affär och köpte byxor. Bussen lämnade skolan 6,30am, var tvungen att vara där 6.15am så var tvungen att gå upp strax efter 5…. På bussen var det jättekallt, tappade känseln i fötterna men var glad över att ha köpt längre byxor! Coacherna hade fixat bagels som vi fick på bussen. När vi kom fram så blev det varmare och varmare hela tiden, eller först var det iskallt men en timme innan start var det varmare så bestämde mig för att springa i shorts -.- hehe. Tävlingen gick bra, visst jag sprang bättre i början av säsongen men jag sprang snabbare än förra helgen och det var en snabbare bana och jag var mycket närmare tjejerna i laget framför mig. Det var en jättejobbig uppförsbacke, vilken dödade mig lite men annars gillade jag banan (en av de få). När jag träffade coacherna efteråt så fick jag reda på att ingen av dem hade sett mig, vi har fem stycken och när de hade frågat varnadra om de såg mig hade de inte det men de såg mig på upploppet i alla fall hehe. När jag kom i mål så sa en av mina team mates att min läpp blödde, blod svett och glädje det! Coacherna  sa också att de skulle börja kalla mig och Marisa Jerissa numera, för det går mycket snabbare att säga och häromdagen sa de att de skulle köpa ett koppel och binda fast mig och Marisa i varsin ände för att vi är alltid sist ut på träningen (Marisas fel inte mitt) haha så Marisa erbjöd sig att köpa det där kopplet ;) Vet ni vad, Laget kom sexa! Fossill ridge är det sjätte bästa laget i hela Colorado! Isn’t that Awesome! Jag löpte en state tröja och en så där tygglapp som du sätter på din letterman jacket, ni vet sådana fotbollsjackor som man ser i filmerna. En sådan ska jag köpa så snart som möjligt! Katie och min värdmamma kom och tittade på mig! Trots att det var 2 och en halv timme bort. Har jag en bra värdfamilj eller har jag en bra värdfamilj?? ;) Påvägen hem stannade vi på en pizzaställe där vi fick pizza och fick reda på att Track träningen börjar 12 November så det blir bara två veckcors uppehåll och jag skulle ändå vila i två veckor nu så det blir ju bra! På kvällen åkte vi till Target, var där nästan en timme hehe men köpte bar alite godis, finns faktiskt en sort här som är god och sedan åkte vi till Starbucks, tog en frappechino, en sådan god utan kaffe men denna vecka ska jag och Katie åka till Starbucks och jag ska köpa en cappuchino, försöker lära mig dricka kaffe! Katie skrattade åt mig hela kvällen, hehe, hon tyckte att jag gjorde roliga saker, tex så när vi var på banavdelningen så såg jag världens sötaste Ior så jag sprang fram till den och sa sen att iv stavar ior annorlunda i Sverige, tanten bredvid mig ska visst ha gett mig en konstig blick… och sen så skulle jag säga en sak, sa ”This fun is going to be so fun”, menade week is going to be so fun, en tänkte på hur kul det skulle bli så blev lite för mycket fun men imorgon eller på tidsdag däremot kommer det inte att bli så fun. Måste ta stelkrampsprutan igen för annars får jag inte komma till skolan på torsdag. Jag har inget emot sprutor, förutom denna för sist jag tog den kunde jag inte röra mig dagen efter, och det är Halloween på onsdag! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0