Frågor

Amanda: Hej på dej!
En blivande utbytesstudent här troligen och tror jag kommenterat på din blogg för längesen, men kan inte du berätta lite om där du bor osv? Hur är människorna? Svårt att få vänner? Vad jag förstått bor du i en ganska stor stad, är det svårt att göra det? Menar, svår att ta sig nånstans, svårt att hitta kompisar osv? Går du på en stor skola? Bra dåligt? Är du ensam utbytesstudent på skolan eller blir du liksom 1 i mängden bland många?

Till sist, vad tycker du om AFS, saknar du inte att ha större läger osv med organisationen?

Ha det så bra

Kramar Amanda
Tack för en bra blogg också!
 
 
Svar:

Hej! Jag bor i en ganska stor stad, ja, med ca 144 000 invånare. Trots att staden är ganska stor ( i alla fall jämfört med min svenska stad) så är den säker så jag har dels en cykel som jag kan ta mig runt med men sen så bor jag ca 1km från starbucks och massa andra ställen men min världsyster kör mig överallt och vi kör även hit ;) Min skola har ca 2100 elever. Jag känner inte att jag riktigt hade den där perioden att alla var intresserade av att man var svensk och så. Det finns fler utbytesstudenter på min skola, hur många vet jag inte men kanske 10? Jag tycker att det var bra med en stor skola för sportens skull och på stora skolor finns det också fler ämnen att välja mellan. När det kommer till människorna är de snälla, många frågar än hur man mår och så. Vad jag har märkt när man jämför med många andra utbytesstudenter på skolan så har jag fått fler vänner och jag tror att det handlar om att vara på folk, hehe, jag menar att fråga olika personer hela tiden om de vill äta lunch och inte göra det bekvämt och fråga andra utbytesstudenter. De har inga vänner som du kan lära känna genom dem, förstår du vad jag menar ;)

 

Jag är super nöjd med AFS. Nu i helgen ska jag på ett AFS läger som alla i hela Colorado (med AFS) ska åka på.

Tack så mycket, Kram :)


 

Anonym: har en liten fråga. Du verkar ha det jättebra i USA och så, hur trivs du? Saknar du inte dina vänner?

Svar:

Jag har hamnat i en super duper bra familj verkligen, kunde inte ha fått en bättre! Visst saknar jag mina vänner, därför har jag gjort ett avtal med dem att inte skypa mer än en  gång i månaden nu i början, det här kommer låta hemskt men på så sätt tänker man inte på dem lika mycket. (mina svenska vänner, you know that I love you <3 )Men vi får ju inte glömma att man får massa med nya vänner här också….som jag kommer att skana när jag åker hem…. ;)

 


 

Karin: Heej! Du har verkligen en grymt fin blogg!!
Jag ska åka som utbytesstudent till usa nästa höst, så skulle inte du kunna berätta lite om hur det är? Bättre än du förväntat? sämre?

Ha ett fortsatt suuuperbra år! KRAM! :) x

Svar:

Tack så mycket! :)

Jag säger bara att A och O för ett bra utbytesår är att gå med i en sport! Det var där jag fick alla mina första vänner och de flesta och det är framförallt genom mina vänner från XC som jag har lärt känna andra också.  Om hur det är här har jag nog svarat tillräckligt på i frågan höögst upp. :) Annars, positiva saker med ameirka, billiga kläder, blueberry cream cheese, oreo McFlurry och så on, dock inte så gott godis men Worldmarket finns ju här så… ;)

Kram! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0