Första snön!

Veckan startade med över 20 grader och träning i shorts och t-shirt men idag var det andra bullar! När jag skulle gå och lägga mig igår så snöade det! Och när jag vaknade så var det ännu lite mer snö, Katie var tvungen att skrapa bort snön och frosten från bilrutorna och när vi gick mot skolbyggnaden kändes det som jul, trots att det är två månader iväg! Hade mina uggs som inte är uggs utan bearpaw för första gången i skolan idag och jag måste säga att de var väldigt mysiga! Efter bara några timmar av skoltid så var dock all snö borta! Men det är 80% chans för snöfall ikväll igen men än så länge så syns inget vitt. Bergen var så vackra idag dock. Snön smälte inte där och himlen var klar så det var så vackert att titta på dem när man sprang! Hade enkel träning idag , efteråt ville jag och Marisa jogga ner men det fick vi inte….haha det var första gången man hörde det men han ville inte att vi skulle vara ute i kylan mer än nödvändigt men jag och Marisa jogade inte så rakt så att vi var tvungna att byta riktning för att komma till dörren och på så vis blev det lite ner joggning! Åt lunch med en annan tjej från franskan idag! Hon är super snäll, hon var btw den första som pratade med mig i franskan, under min första dag. Hon är i band med Troy och när jag kom hem så sa Troy till mig att hon hade sagt att jag var cool! Haha :D

Är läxfri men har inget att göra så ska nog ta och titta lite på Grey’s Anatomy och plugga lite fysik, på så vis blir fysiken så mycket mer intressant ;) Hade föresten mitt grupp prov på kemin…heheh vi var helt ute och cyklade ett tag men vi tror att vi fick ihop det till sist, det var ett 90 min prov dock så var det mer som ett pussel/suduko/klurighet än att faktiskt lära oss hur det periodiska systemet funkar. Dagens element var förkortningarna för de 50 amerikanska staterna and just so you know, Louisiana har 47 protoner (we think) ;)

Fick en veckorevyn tidning av mina kusiner i brevet/paketet. Haha, mina kära kompisar som tycker jag är för mycket med min handsprit kolla in Justin Timberlake. Måste säga att han har stil han, ska nog gå och bli best buddies med honom. Här retar folk mig dock inte lika mycket för min handsprit för många har den lilla handsprit hållaren på sin väska men Marisa retar mig dock lite, särskilt efter att jag köpte en liter handsprit (så att jag kan fylla på de små) med henne, så hon har tagit er plats för dessa tio månaderna på denna front friends ;)

Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Snöade igår i Ljungby med! Fast bara typ i 2 minuter eller nått ;)

2012-10-27 @ 15:56:37
Postat av: zuzanna

Börjar tycka om henne mer och mer;P

Svar: haha, you would love her! ;)
Jenny Biesèrt

2012-11-04 @ 02:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0