College fair

Idag startade jag morgonen med att nästan hälla curry på gröten istället för kanel, tur att jag upptäckte det i sista sekunden, annars hade det blivit kryddigt! Skolan var väl OK, kände mig inte så bra så blev glad när vi inte hade någon tärning idag, (gjorde inte så mycket på capture the flag) ;) När vi kom hem så åt vi och sedan åkte vi till en college fair där Troy och Katie skulle kolla på lite College. Kom hem med 10 pennor, ett armband och ett nyckelband rikare, (hade dock 12 pennor med tappade två  ): )Men kunde ju inte bara gå fram och ta pennor om ingen annan stod där så jag gick fram till alla och frågade i vilken stat de var och sedan sa jag att jag var från Sverige  och om de erbjöd sport schoolarship för internationella studenter.  Alla blev på jätte bra humör och en började prata finska med mig, hehe. Hittade ett i Tennessee som erbjöd alla internationella studenter 50% shoolarship + så kunde man få för sport också. Det låter ju inte helt fel om jag skulle vilja gå på college i framtiden. Hittade också ett i Indiana som verkade bra (i alla fall enligt den 2 minuters informationen) Katie tyckte i alla fall att jag var jätterolig och kunde inte stå rakt för att hon skrattade åt mig så… ;) hehe

 

En annan sak, igår var det 28 grader, nice, idag 27 innan det började blåsa, blev kallt på ett ögonblick bara sådär! Imorgon ska det bli 12, fredag 10 och lördag 4!!!! 4 grader här i staterna!!! What?! Och på måndag ska det bli 21?! What?! Men det är Colorado det, men på löradag ska vi gå och köpa en vinter jacka till mig, där sprack min budgett….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0