Thanksgiving!

 

Igår kom jag hem från texas, vilket är anledningen till den dåliga uppdateringen för denna veckan.  Det var såååå kul, utan tvekan en av höjdpunkterna här i USA.

Tisdag:

Vi hade skola och på franskan var det language dag så vi gick och lyssnade på olika presentationer. Vi gick till en som var från Norge, en college student och han sa på skoj många gånger att i Norge så hatar man Sverige och sen att Norge slår alltid Sverige i sport, särskult skidor vilket vi inte tycker om. Då räckte jag upp handen och sa att förra året så vann Sverige över Norge i Världscupen, nämligen Marcus Hellner slog Northug. Jo det hade jag ju rätt i och sedan sa jag att jag var från Sverige, alla började gapskratta och hans ansiktsuttryck var oslagbart! Vi lämnade skolan tidigare och åkte till Texas!! På flygplatsen så köpte vi ban and Jerry glass och de har en här frozen yogurt med hallon smak och chokladbitar, såå gott! När vi kom till Texas på kvällen så var det lika varmt inomhus som utomhus, skönt, och när vi kom till huset så smög vi in och överraskade grammee, min värdfarmor, och hon var överraskad och sa att detta var den bästa present hon någonsin kunde få och hon var så glad att hon fick träffa mig, hon är helt underbar!

 

Onsdag:

Så åkte vi och besökte Fossil Ridge High school i Texas, lika många elever men dubbelt så stor, allt är större i Texas! ;) Sedan åkte vi till ett college. På kvällen så åkte vi till en italiensk restaurang och Ally, Katie’s kusin pappa sa att Pizzan var jättegod så jag, Katie och Ally beställde in en stor Pizza men det visade sig vara en pizza utan tomatsås, bara ost och saker på så ingen gillade den särskilt mycket inte ens Allys pappa. Men sen så åkte vi till Frozen yogurt! Mums!

 

Torsdag:

THANKSGIVING!! Kollade lite på thanksgivings paraden i New York på TV och sedan spelade vi olika spel, UNO, rat a tat cat, osv. Efter lunch så fixade jag Katie och Ally håret och sminkade oss, jag använde ett sånt där lockjärn men efter en halv timme var håret rakt igen trots hårsprej så lockade om det med plattången vilket funkade bra! Några vänner till Allys familj kom och det lagades mat. Till middag blev det pressad potatis, kalkon, ärtor, green beans, fyllning, kalkon såklart, gravy, cranberry sås och en konstig rätt, sweet potatoes med marshmallows på topp! haha Till efterätt blev det, äpple-, pumpkin- och pekanpaj. Sen spelade vi spel, wii och tittade på House!

 

Fredag:

Jag och Katie gick upp klockan fem  för att gå black Friday shopping! Ally skulle också följa med men hon började känna sig sjuk på torsdags kväll och på fredagen så var hon mycket sämre och det visade sig efter ett besök hos doktorn att hon hade halsfluss. Hon fick dock en steorid spruta så hon kände sig bättre (ger vi det någonsin till svenskar för vanliga sjukdomar?) Till vår förvåning var det inte alls mycket folk där vi shoppade, de flesta var nog at the mall men vi började med american eagle där jag köpte ett par byxor (jättesnygga) en laxrosa tröja, en klocka och ett linne och det var 40% rabatt på allt! Sedan gick vi till aero eller vad det heter där jag köpte ett par tofflor och ett par pyjamas byxor och ett skärp och det var 60% rabatt! Sedan gick vi till Starbucks där vi mötte Katies mamma och hon bjöd oss på något varmt att dricka, varm choklad med polkagris, mmmmm! Sedan gick vi till Delia’s eller ja, efter att först ah gått i helt fel riktning och där köpte jag en One direction tröja att sova i heheh, men de hade en hel avdelning med one direction kläder! 20% rabatt och expediten lärde mitt namn så även när jag kom tillbaka lite senare visst hon var jag hette! VI gick till en annan affär och sedan till en bok affär där man kunde köpa ett lär dig svenska nivå ett paket  men tycker att min svenska är för bra än så länge så…. ;) Sedan gick vi till en sport affär där jag köpte två par löpar shorts och en tröja och det var 20% off! Tänk hur mycket jag sparade ! i bortsett från att jag köpte saker men jag fick ju så mycket mer för pengarna! Köpte även en hel del julklappar!  Vi kollade lite mer house på kvällen och gick ut till en mexikansk restaurang, och jag jag sprang med Troy också, först joggade vi i 30 min och sedan skulle vi springa fort en tid och han sa att han skulle springa med mig ett tag och sedan bara springa hem, fem sekunder efter ”starten” sa han okey nu springer jag hem! Haha

 

Lördag:

SÅ tog Bob och Pam , Allys föräldrar ut oss (mig och Katie) till frukost, ett pannkakställe, det bästa här i USA hittills. Beställde blue berry pancakes som vanligt och de beställde in en äppelpannkaka som vi alla delade men vi åt bara upp halva för den var stor! Sedan spelade vi lite UNO innan det var dags att åka hem! Var inte kul att lämna Ally! Är som en riktig kusin men vi har nog fått dem att komma till Katies graduation och Allys mamma sa till mig på flygplatsen att hon så gärna ville träffa mig igen och hon verkade väldigt positiv att komma till Katies graduation!  På kvällen kollade jag, Katie, Troy och Maggie på Elf en julfilm som är jättebra, svenska vänner, den ska vi kolla på nästa jul!

Långt inlägg men P.S, I LOVE TEXAS D.S

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Yay uppdatering!!!!!!! :D.<3

Svar: Haha, Yes, tänkte på dig, måst eju göra dig nöjd! ;)
Jenny Biesèrt

2012-11-25 @ 21:43:49
Postat av: Josse-se-se-fine

Keep 'em coming ;)

2012-11-25 @ 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0