Pick a tree!

Idag så åkte vi till en gård och valde julgran! Japp, valde, det var ett fält med massor julgranar som hade olika nummer med lappar på.. När man hittade trädet man ville ha så rev man av en bit av lappen och gav den till kassan så har man ett reserverat träd. Om några veckor så kommer vi åka tillbaka och hugga ner trädet! :D So cute! Efteråt fick man gratis popcorn och varm äppelcider, yummie, dock så saknar jag svenska popcorn, dvs utan smör och sånt ;) På vägen hem så stannade vi på ett kaffe ställe och köpte kaffe och varm choklad, denna varma chokladen var god men starbucks varma choklad är inte god!

Sen när jag kom hem så skypade jag med Maria i en och en halv timme. Första gången sen jag kom hit! Men hon ska åka till USA i slutet av November, San Diego, och göra någon läkargrej där så då kommer det att bli enklare att skypa när vi är i nästan samma tidzon! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har en liten fråga jag, eller två stycken rättare sagt. 1. Maria, är det din syster? Jag beställde hem en broschyr från AFS för ett tag sen och då var det som en liten intervju med en som hette "Maria Biesert" och tänkte att det kanske var hon eftersom det är ett efternamn jag aldrig hört förut (väldigt fint dock! :)) och sen, är det isf FÖRST gången du skypeat med henne sen du kom till USA? det är ju sjuuukt bra gjort, eller man kanske inte ska kalla det så men alltså hur har du klarat det? känns det bättre för dig när du inte har så mycket kontakt med dem där hemma? vissa verkar ju liksom prata med varandra minst en gång i veckan iaf? jättetacksam för svar! :)

Svar: Maria är min syster och det är min syster som var i Texas med AFS för fem år sedan, visste dock inte själv att hon var med i broschyren! ;) Jag pratade lite med Maria på telefon min första vecka här i USA men sen så har det dröjt tills nu. Anledningen är väl framförallt att vi har haft svårt att finna en tid som passar båda, tidskillnaden är ju trots allt 8 timmar men det kommer väl bli mera skype nu när hon åker till USA igen i slutet av månaden! Mina kompisar har jag snackat med två gånger, gjorde en deal med dem att vi inte skulle snacka de första två månaderna och efter det, nu, så snackar vi en gång i månaden, och i slutändan så är det inte så långt mellan samtalen ändå för de veckorna går ju ganska fort! :) Mamma och pappa har jag dock haft kontakt med mera, i början var det en gång i veckan men nu så är det ca varannan eller var tredje vecka. I början så kände jag att jag ”behövde” prata med dem men nu när man kommer in i allt mer och mer så känns det oftast bättre att inte prata varje vecka! :) Haha, efternamnet är ovanligt, enda släkten i Sverige som heter det så därför är det ju absolut min syster, men tackar! :)
Hoppas detta ger svar annars är det bara att fråga igen! :)
Jenny Biesèrt

2012-11-19 @ 16:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0