Växjöloppet

Idag var det växjöloppet i Växjö ;) hehe Jag tävlade 4,7km och det var jättevarmt och kändes jättebra och jag hade mina nya (kill) lättviktsskor. Jag vann min klass och var först i mål av alla tjejer och sprang på 18.43, nästan 45 sekunder snabbare än förra året. Tummen upp på det! Emma, Cesar och Cedrik, vi alla från Graal sprang. Även Cesar och Cedriks lillasyster Celine som är sex år sprang i nio års klassen och kom två i sitt heat! Att tillägga är att hon tävlade mot killarna för av någon konstig annledning så måste de små tjejerna (och killarna) tävla mot varandra. Här passar mitt Svenska nationella tal in om "Orättvisa sportrelationer mellan kvinnor och män" fast i detta fallet, pojkar och flickor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0