Maybe they will miss me after all


Ny vecka once again :) På svenskan kom vi in lite på språk. Har en kille i mi klass som flyttade till Sverige i sjuan och det låter som om han har bott här i hela sitt liv, ingen brytning alls. Så sjukt imponerande, innan jag lärde känna honom trodde jag att han hade svensk bakgrund, men icke då. ;) Annie berättade om att det finns en utbytis från typ Tyskland på skolan, (visste inte det) och hon hade lärt sig svenska jätte bra fast hon hade brytning men hon kunde t.o.m slang som ”typ”. Då sa min lärare att det är ord som man brukar lära sig väldigt enkelt. Vi får väl höra Jenny när hon kommer tillbaka. Det blir nog en hel del ”Like” ;) hehe.

 

Sedan berättade några killar i min klass om hur mycket de faktiskt kommer att sakna mig och deras anledning var väl lite kul. ;)

”I vanliga fall när vi är elaka mot någon brukar de gå iväg och gråta eller så men du säger bara emot och börjar ”bråka” med oss och det är as kul. Det är en positiv grej asså och lixom vem ska vi vara dumma emot när du försvinner. Sen när du kommer tillbaka kommer du inte ens gå i vår klass och då kommer du också ha förändrats och....” Haha var jättekul att höra men missuppfatta mig inte av citatet. De brukar inte vara dumma på det sättet att någon börjar gråta ;) Just to be clear. ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Svar: Hejsan! Vad roligt, självklart länkar jag din bligg. Ha det bra! :)

2012-05-15 @ 17:03:22
URL: http://sarasandberg.webblogg.se/
Postat av: Anna - Utbytesstudent USA 12/13 - North Carolina

Visst! Länkat dig nu :)

2012-05-17 @ 16:34:15
URL: http://enligtmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0