The embassy of United States of America

Idag var jag på amerikanska ambassaden. Vi kom dit vid cirka halv nio och fick ställa oss i kö utanför men det var inte särskilt lång ändå. Sen fick jag "dumpa" mamma och pappa och gå igenom en sådan där metalldetektor. Vakten frgade först lite sånt om jag hade mobil (det får man inte ha med sig in) på engelska och sedan bad han mig visa skornas undersida på svenska haha men jag hängde inte med på det så jag svarade på engelska ändå ;) Sedan kom jag in och då kollade de först igenom så att jag hade alla papper och sen fick ja sätta mig och vänta. Och vänta. Efter cirka en timme ropade de upp "Jenny...eh....Biiiesrt (ja så lät det) till lucka F" och han var också svenska och tog fingeravtruck från mig. Sedan fick jag gå och sätta mig och vänta en timme till tills de ropade upp "Jenny Biesert to window D please" Här var det dock en amerikansk diplomat som ställde lite frågor, betoning på lite.
Hon "so, What class are you in"
Jag "I am a first grader in the swedish high school"
Hon "do you know yet were you will be an exchange student"
Jag "Yes in Colorado, Fort Collins"
Hon "Were in Colorado?"
Jag "Fort Collins.."
Hon "I am from Colorado"
Jag "Oh, is it beautiful?"
Hon "Yeah it really is. You host family will take you to (någonting) canyon.
         Well we are done"
Jag "So I can go now?"
Hon "haha, Yes"

The End

så sammanfattningsvis satt jag inne på ambasaden i två timmar för att bli intervjuad en minut. Japp.

Btw, Tjejen som jag satt bredvid när jag väntade har varit i Colorado och i Fort Collins. Hon sa att det var jättevackert och att det var bra med att inte bo i en sådan stor stad. Well, jämfört med Ljungby med 30 000 är Fort Collins med 144 000 en stor stad för mig. ;)

Kommentarer
Postat av: Clara

Hon kanske menade Grand Canyon! :)

Svar: Det gjorde hon säkert ;)
Jenny Biesèrt

2012-06-27 @ 17:50:12
Postat av: Clara

Hon kanske menade Grand Canyon! :)

2012-06-27 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0