Långö with friends

 

På lördagen skulle vi åka ner i undergjorden. Där får man typ se hur de har tänkt att förvara kärnbränslet i framtiden. Man åker ner 450 m under havsytan alltså -450 m ö h ;) Lite kul att nu var jag nere på minus höjd och om drygt två veckor kommer jag att var på över 1500 m ö h J Jag har varit nere i undergjorden med mina kusiner 100 gånger (typ) för när vi var små tyckte vi det var så kul att åka ner under marken med hjälm och sånt så en sommar gjorde vi  det varenda vecka (det är gratis så våra föräldrar blev inte ruinerade) Däremot var det typ först i år som jag fattade vad de snackade om fullt ut ;)

 

När vi hade åkt ner till 200m djup så gick brandlarmet, om vi skulle ha varit längre ner skulle vi fått gå in i skyddskammaren (vilket inte har hänt sen 1995) men eftersom det var lika långt upp som ner fick vi backa upp. Brandlarmet visade sig vara fejk så vi fick åka ner med bussen istället men vi fick inte se så mycket på grund av tidsbrist. Vi fick ta med oss vatten som inte ha varit uppe vid ytan på 7000år däremot men det smaker skit! ;) haha

På söndag tvingade jag mina kära kompisar och kusiner att gå upp halv sex! Vi skulle gå ut på udden på ön och äta frukost men de var lite gnälliga över det ;) men de gick och la sig halv tre så de får skylla sig själva. När vi hade gått i 20 min kom vi tillbaks var vi startade….nu var de jätteglada med mig…or not. Men till slut kom vi fram och det var mysigt där ute och dessutom kändes det som om klockan var 2 när den bara var 10! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Vilka härliga bilder :)

2012-07-24 @ 21:48:42
URL: http://www.breakaway.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0