Här kommer en resväska packad med elektronik!

I födelsedagspresent skall jag få en dator, en minidator var det tänk eftersom datorn jag har är alldeles för tung föra att ta med mig till USA. Därför har jag tittat runt jättemycket på minidatorer i skolan och diskuterat med killarna hur stor x tum är, för de kan ju en hel del om sådant. ;) En av dem visade mig en dator som han tyckte jag skulle köpa som var väldigt tunn och lätt! Men det var bara det att den kostade 10 000 :-, lite skillnad mot en minidator som ligger på mellan 2-3000:-. ;) Jag hittade en jätte snygg vit och svart minidator som jag har sett förut kostade 4000:- men på den sidan kostade den bara sådär 2200 och hade en batteritid på 7,5h jämfört med 4 på de andra alternativen. Det var bara det att när jag kom hem så hade net on net Bestämt sig för att sluta sälja den ;)

Det enda med minidatorn är att den är ju lite liten, lite för liten tycker jag för den är på ungefär 10 tum. Min skoldator är på 13 men väger väldigt mycket, i alla fall för sin storlek enligt Martin, en av experterna ;) Jag vill ha en dator på lite större än 10 men som inte väger för mycket och jag hittade en ASUS, (i och för sig bara asus som jag har letat efter). Den var på 12 tum och vägde bara 1,46 kg, bara sådär 0,2kg mer än den på 10 tum och hade en batteritid på 8timmar. Dessutom var den bara lite dyrare och lite alltså!

Mamma säger att jag bara kommer ha med mig elektronik till USA, inga kläder ;) haha men jag skall bara ha med mig en dator, min kamera, min videokamera och min ipod, det är väl inte så mycket ;)

Pappa skall höra på sitt jobb med sina datormänniskor om den är något att ha och sen så skall vi se om den finns i Växjö, för det är ju alltid bäst att köpa i affären i första hand, det sa även mina experter. ;)

Känner att det blev mycket siffror men i skolan sa de att jag levde upp till min hårfärg så nu motbevisar jag det ;) 



Glömde nämna att detta är en 12inch Asus Eee PC 1215B, får väl se om det blir denna eller inte ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0