Sprittskakor är tydligen svenskt

Idag så hade jag mina första finals, redan när jag kom hem så var det rättat och slutbetygen är nu A i alla ämnen (eftersom min Photogrophy imorgon är ett säkert A) haha. Både i franskan och kemin så fick man 10% extra på sitt resultat om man inte hade skolkat! Tummen upp på det! :D Efter skolan så kom min AFS kontakperson och hämtade mig och sen så åkte vi hem till henne  där vi bakade med hennes dotter och vi gjorde sprits kakor (som tydligen var svenskt, vilket alla vet förutom jag haha) har ni någonsin hört talas om dem?? Kanske är en annan form här bara för känner kanske igen smaken lite. Sedan gjorde vi också Brownies med mint frosting! Det rosa på bilden ska vara rött för lite julkänsla och efter bilden så hällde vi även på ett lager med choklad. När jag kom hem så gick jag upp på mitt rum och skulle plugga inför min Photogrophy finals och efter 5 minuter inser jag att jag är fullärd haha, hard work there! ;) Idag in adventslådan drog jag lapp idag och på lappen stod det ”Kids get to open a present” så vi fick öppna en liten julklapp var och alla fick en julgransdekoration och min var av trä med Colorados blomma på och så stod det, det stället uppe i bergen som vi besökte min första vecka här i USA. Det är sisådär en decimeter snö idag och många kom försent till skolan och det var lite halt när jag stack ut och sprang nu efter maten men jag hittade mina is-rena fläckar och med reflexer på benen så gick det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0