Lussebullar

Igår så bakade jag lussebullar! Det var första gången jag gjorde det men trots det så vet jag att det gick till på ett annat sett än vad min mamma brukar göra men jag följde den engelska versionen av sju sorters kakor och det smakar som lussebullar! Dock blev de si sådär dubbelt så stora än vad de skulle bli… hehe När jag frågade min värdfar var de hade saffranet så frågade han mig om jag verkligen menade saffran som i den dyra kryddan och sen undrade han vad för slags bullar man behövde det till. Till kvällsmat hade vi frukost vilket var jättegott, bacon, ägg, stekt potatis, bär och lussebullar! Prova att steka bacon i ugnen istället för stekpannan, det blir mycket knaprigare och godare då! På kvällen åkte jag, Troy och mina värdföräldrar till en julkonsert som jag fick veta ägde rum i en gammal high school byggnad (såg mycket tjusigare ut än dagen s skolor) hehe och innan allt började så gick jag och Troy runt hela skolan och Troy är verkligen galen ibland, Han sprang och la sig på bänken och spelade död och sedan så lekte han James Bond runt varje hörn, han är rolig han! Kvällen avslutades med en julfilm (som alla bara dog i) och mint choclate chip ice cream! :)

Igår fick jag även paket från Sverige med svenska julklappar! :) På en lördag också! Och idag, söndag så är det fyra månader i staterna (Linus) för mig! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Mr Linus

Menar du mej svenny? För isf tkr jag att du kan komma hem nu:D

Svar: haha, Mr Linus, saknar dig, men kmr hem om ca 6 månader! :) <3
Jenny Biesèrt

2012-12-09 @ 18:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0