Jag gillar både pepparkaksgubbar och Julkalendern!

Idag så fick jag reda på vad jag kommer ha på Finals i Franska, a ton of glosor må jag säga. Fick tillbaka mitt sång prov, nej vi sjunger inte, men vi lär oss en låt utantill och sen så spelar hon låten så fyller vi i luckorna + översätter vissa meningar + svara på frågor om  artisten. När jag svarade på en av frågorna skrev jag Journey, inte (trajet som är franska) och jag märkte det inte ens utan det var först när jag fick tillbaka provet som jag såg det haha. Engelska, Franska, whatever! ;) Idag på träningen så sprang vi lite kortare och när vi kom in gjorde vi lite styrka så jag gick och bytte till kortbyxor men sen så skulle vi visst gå ut och köra några ryck så där var jag ute i inte många plus i shorts och t-shirt, men det var faktiskt inte så kallt och sedan träffade jag Coach Williams som idag sa till mig ”I like you” tog ett tag att förstå att det var faktiskt det han sa för han säger ju aldrig sådana saker till en i vaniliga fall! Haha min XC coach, Coach Vaughan sa att det var coolt att jag hade en letterman jacket vilket jag också tycker! :D

 

Under en av mina lektioner som jag är klar med allt för denna terminen (sen två veckor tillbaka) så gick jag in och läste på expressen och där ser jag att Julkalendern har blivit anmäld för dåligt inflytande på barn för att de bland annat leker anden i flaskan! Hallå! Vad är det för samhälle här, och precis som författaren sa så är det inte mer dåligt inflytande än annan media; Lotta på bråkmaka gatan klipper hål i sina kläder, Madicken hoppar från ett tak med ett paraply, Pippi rymmer hemifrån med Tommy och Annika och Emil stoppar huvudet i en soppskål och kommer inte ut.  Barn är inte så känsliga att man inte kan visa sånt och om föräldrar börjar ora sig, fine, låt inte ditt barn kolla på julkalendern då men anmäl inte den för guds skull! Såg också på facebook att skolor inte numera vill servera pepparkaksgubbar i skolorna för det anses vara rasistiskt…. Är det inte snarare mer rasistiskt att inte göra det i så fall för det betyder ju att de ser på pepparkakorna på det vi ser och kom igen det är en kaka, ska man behöva blanda i massa färgämnen för att kanel råkar vara brunt, jag säger bara, chilla lite. Det här är patetiskt.


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Welcome to Sweden... Människor klagar bara för att klaga :/ som du sa - patetiskt!

2012-12-12 @ 13:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0