An American Christmas!

Vi vaknade upp vid sju och gick direkt upp på övervåningen där min värdmamma redan var i fullgång och lagade frukost. Våra strumpor låg nu framför den öppna spisen och var fullständigt fulla med grejer! Jag fick tre små påsar med Goldfish, ett mint läpp syl, tre par strumpor, ett par luddiga strumpor, ett noteblock med Penna och det var Ett stort J på varje papper, tack kortslappar, Presentkort till COLDSOTNE (glass ställe), en julgransdekoration, mintchoklad, mini m&m, uno, en bok med skriv lekar, en polkagris käpp och ett paket med tuggummi! Sedan gick vi ut i snön och tog kort för det blev en vit jul trots allt. Snöade lite förra veckan men allt var nästan borta men det snöade på riktigt i natt! Sedan tog jag och Katie Milo på en promenad i våra pyjamasar och jag trillade i snön! Hehe. När vi kom tillbaka så åt vi frukost, ägg, bacon, coffé cake, frukt och bär (detta var den amerikanska delen) men sen så hade iv också lussekatter och någon dansk bakelse som de hade fått från en vän från ett känt dansk bageri i någon annan stat. Efter frukost så öppnade vi presenter och jag fick så mycket fina saker! Av Troy Fock jag en Nike tröja, av Katie örhängen i tre olika storlekar och ett nagelack, av mina värdföräldrar fick jag en nike långarmad tröja, en nike tröja som är som en nike jacka (zip-up), en berlock (som min lyckopeng till halsband) där det stod Colorado i sterling silver, av gramme (värdfarmor ) fock jag en kofta, av min värdkusin och hennes föräldrar fick jag ett par pyjamas byxor, ett victoria secret läppglans, ett sephora läppglans med många olika färger och ett starbuckgs giftcard och så fick jag ett förklädde från Paris av mina riktiga morföräldrar och ett par örhänge (och min lettermen jacket) av mamma och pappa, Tack! (tror det var allt)!

 

VI spelade UNO och till lunch blev det faktiskt julskinka fast en varm än (men de flesta har kalkon) och efter lunch så skulle vi åka till Starbucks men jag föreslog att iv kunde gå och det tyckte de var en bra ide så det gjorde vi! Jag och Troy hade snöbollskrig på vägen dit, fast det var framförallt jag som kastad edå han inte hade vantar på sig! ;) På vägen hem så var det mycket kallare, kanske för att jag inte sprang konstant och kanske för att jag tog en kall drink (typ som  glass) ;) och Milo hoppade på så få ben som möjligt så mina värdföräldrar fick bära hem honom. Vi spelade lite kort och sne så gick vi och såg en film på biografen ” parental guidance” himla bra film, ett måste att se, så härlig och rolig och sötaste barnen!

 

Imorgon så åker jag till Nebraska och kommer hem  på lördag så förväntar er ingen uppdatering! Ha det bra och Merry Christmas and a happy new year!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. älskar din blogg :) hur gammal är du? varför bestämde du dig att åka på ett utbytesår till usa? kan du lägga upp en video där du snackar om något på engelska? ;P

2012-12-27 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0