4 dagar kvar i skolan

Jag räknade ut igår under Photogrophy att om jag får 0 poäng på finals i den klassen kommer jag ändå få ett A, rättare sagt ca 95% där! Haha är inte det härligt! Igår kväll så målade jag min editorial cartoon, måste bara färglägga den också, obs, en editorial cartoon är något som man villprotestera emot så att man överdriver allt lite. För en timme sedan kom jag hem från gymmet där jag cyklade och gjorde styrka, jag cyklade dessutom dit idag! Dock så visste jag inte vad jag var efter ett tag, helt vilse men jag gick in på en bensin mack och frågade efter vägen och det visade sig att jag var jätte nära! Haha När man cyklar så märker man hur nära allting är, såg idag att jag inte alls bor långt ifrån en mataffär och ett ställe där vi hyr filmer ibland. Rättare sagt så tror jag att det är närmare till filmaffären här än vad jag har till Hemmakväll i Sverige och då är det inte värsta långa uppförsbacken hela vägen hem heller. När jag kommer tillbaka till Sverige så ska vi fortsätta att cykla och hyra film kompisar, för det gillar jag, även om jag får mitt körkort (pappa vi får köra hela sommaren!) Om cirkus två timmar kommer Marisa och hämtar mig och då ska vi åka hem till henne och baka. Jag har skrivit ut receptet på kladdkakemuffins och har packat ner svenska måtten plus vaniljsockret jag fick av mamma och pappa förra veckan. Ikväll ska jag och Katie ha några tjejer över bland annat en tyskt utbytesstudent som åkte hem nästan nästa vecka (1.5 vecka).

 

Coach Williams slog till mig i skolan igår och sa at than ville ha min letterman jacket och när jag sa nej så kallade han mig rude och sa att här i Amerika så ger man. Jag sa då att han kunde få dne när han lärde sig min nationalitet, svaret blev Mongoliet, Nya Zeeland och Alaska. ;)

Jag antar att ni har hört om vad som hände igår i Connecticut. Jag satt i skolan och gick in och läste på expressen och såg vad som hade hänt och sen så hörde jag hur mina klasskompisar läste på sina iphones och på datorerna om vad som hade hänt. Så hemskt! Det finns statusar om detta överallt på facebook. Varför går man in i en skola och skjuter barn. De var ju 5-8 åringar som gick där de har ju inte gjort något ont. Idag på gymmet så var det på nyheterna hela tiden och man fick se talet när Obama pratade och fällde några tårar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0