No, we don't have Swedish Fish in Sweden

Igår åkte jag och Katie först till Target och handlade lite eller ganska mycket skolsaker men jag köpte också en matlåda (för 4 dollar) en löpar funktionströja och lite allt möjligt smått som behövs. Näe vi gick förbi glassdisken hittade vi en särskild glass gjord för hundar (?!) Fanns en Starbucks därinne och de hade provsmaks exemplar men från Katies min verkade de inte vara så goda. En sak som slog mig var att Katie bad om att få ett glas vatten på där men hon behövde inte ens betala för det! Det hade ju aldrig gått i Sverige. Mitt ICA kort funkade på target mamma.

 

Sen åkte vi till ett ställe med massa klädaffärer Köpte en trekvartslång tröja på American Eagle och ett par shorts. Han som jobbade där frågade om jag var en utbytesstudent, måste ha hört de på mig när jag frågade honom om hjälp.

 

Vi gick också in i någon, jag vet inte, parfym butik? Där fanns det i alla fall si sådär 30 olika handspritsflaskor med olika dofter. Köpte dock ingen för jag klarar mig med de två som jag har med mig från Sverige.

 

Till sist åkte vi till Hollister där jag köpte en rosa tröja och en skjorta, här funkade dock inte mitt kort… :/

 

Träningen är jättejobbig. Mitt hjärta slår fort på grund av den höga höjden, och jag får mjölksyra så himla lätt på grund av det också. En av coacherna där kallar mig för Sweden (mitt första smeknamn sort of ever) ;) Efter träingen skulle vi skjutsa hem två andra tjejer och då frågade den ena mig ”This must be a stupid question but do you have Swedish Fish (godis sort) in Sweden” haha, blev helt chockade när jag sa nej.  


Kommentarer
Postat av: Svensk firre..

Amerikanska Swedish Fish är en version av våra Pastellfiskar från Malaco verkar det som.
http://www.mahalo.com/swedish-fish/

Svar: Haha, ja det är det nog men ändå inte exakt likadanna ;)
Jenny Biesèrt

2012-08-20 @ 00:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0